חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"להכריז על הצומת כמוקד סיכון"

האם המשטרה תוציא צו סגירה לצומת מבקיעים? עו"ד קידר פנתה היום לשרת התחבורה. השלב הבא:עתירה | מילן מועלם

עורכת הדין, תמר קידר, פנתה היום בשם תושבי המועצה האזורית חוף אשקלון ותושבי אשקלון לשרת התחבורה ודרשה התערבות מיידית ופתרון בהול לצומת בו מתרחשות מידי שבוע תאונות דרכים.

"אבקש להקדים ולומר בפתח הדברים כי הצומת שבנדון, צומת היציאה ממתחם המרכז המסחרי "גלובוס סנטר" ליד מבקיעים שבדון הינו בצומת מסוכן וכי הכביש המוביל אליו הינו כביש דמים. היה עליו להיות מוכרז כמוקד סיכון וראשון ברשימת מוקדי הסיכון של מע"צ ומשרד התחבורה" פתחה קידר.

"מאז פתיחת המרכז המסחרי משנת 2018 (120 דונם), ועד היום התושבים מתריעים ללא הרף ותאונות הדרכים בצומת הכניסה לגלובוס סנטר במבקיעים לא מפסיקות, לרבות תאונות דרכים קטלניות. אין כלל מחלוקת בין גורמי המקצוע כי מדובר בצומת ובכביש מסוכן וצר שאירעו בו תאונות קטלניות רבות, והוא מאופיין בין השאר בתשתית לקויה, בטווחי ראות קצרים, העדר תאורה מתאימה והעדר וויסות של התנועה בכניסה וביציאה ממנו. לפיכך, יש לפעול בהקדם להסדיר את הכביש באופן שיהווה דרך בטוחה, רחבה ומוארת לתושבי האזור וכן, הצבתו של רמזור או מעגל תנועה, הוספת תאורה לצומת וכבישי הדישה אליו וכן תיקון כוללני של התשתית.

לטענת קידר, אחרי בירור מעמיק התברר כי משרד התחבורה לא הגדיר את המקום כלל כמוקד סיכון ולא הוכנו לגביה תוכניות בפועל. במועצה אגב טוענים כי יגישו בקשה במסגרת קול קורא להקמת כיכר במקום.

עורכת הדין הבהירה כי ככל ולא תהיה התקדמות תוך 45 ימים, תפנה למשטרת ישראל, לראש אגף התנועה במרחב דרום על מנת לחייבם להוציא צו סגירה לצומת זו, בטרם הגשת עתירה לבג"ץ.

בבסיס לטענות כתבה קידר: "למתחם קיימת כניסה ויציאה אחת המתבצעת מאותו מקום ומתחברת לרחוב חיים בר לב שהינו כביש עירוני, בו הנסיעה המותרת הינה 70 קמ"ש. יוער כי בכביש בר לב, אין כלל תאורה, ובצומת עצמה אין רמזורים, הסדרי תנועה, תמרורים ובכלל התשתית בו מוזנחת, רעועה ולוקה בחסר. מצב דברים זה, יצר צומת עם תנועה מרובה ללא וויסות, כאשר רכבים המבקשים להשתלב מהצומת חוצים רכבים הנוסעים בכביש ונהגים רבים נוסעים שם בחשש רב או לחלופין, נמנעים מלהגיע למתחם בשל חשש ממשי לחייהם. ולא בכדי, מדובר בצומת כל כך מסוכנת שכל נסיעה בה דומה לרולטה רוסית. כל כניסה ויציאה ממנה מהווה סכנת נפשות. ועצם העובדה כי עורק תחבורתי זה, ממשיך לפעול כך, עד היום, ללא טיפול של הגורמים האחראים מהווה תעודת עניות למשרד התחבורה ולמע"ץ, במיוחד כאשר לדעת כל גורמי המקצוע צומת זו עומדת בקריטריונים שנקבעו כמוקד סיכון ממדרגה ראשונה".

 

 

 

WhatsAppFacebookTwitterGmailTelegramPrintCopy Linkשתף
עריכה
« פוסט קודם

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

האם המשטרה תוציא צו סגירה לצומת מבקיעים? עו"ד קידר פנתה היום לשרת התחבורה. השלב הבא:עתירה | מילן מועלם
דילוג לתוכן