חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקעות בתחום המים

קרדיט תמונה FREEPIK

מחסור במים הוא אתגר משמעותי באקלים הישראלי, הסובל ממיעוט גשמים ומיעוט במקורות מים. כדי להתמודד עם הבעיה, במהלך השנים נמצאו דרכים שונות לחיסכון ולשימוש במים, כמו למשל התפלת מים ושימוש נרחב במים המוחזרים לצורך השקיה.

יחד עם זאת, לא מדובר בפתרונות מושלמים, וישראל תמשיך להתמודד עם המחסור במים בהמשך, במיוחד עם שינויי האקלים, הגידול באוכלוסייה והפגיעה בטבע. כתוצאה מכך, ישראל ממשיכה להוביל בהמצאת טכנולוגיות מים ובשימוש חסכוני במים.

הקמה ותחזוקה של מערכות מים כרוכות אמנם בהשקעות של הון משמעותי, אבל יש בהן פוטנציאל רב לצמיחה ולרווח יציב ובטוח בהמשך.

ההזדמנויות בתחום המים בישראל

בישראל כיום, משתמשים בכ-2000 מיליון מ"ק בשנה. כ-60% מגיעים לחקלאות, 6% לתעשייה, וכל השאר מגיעים לשימוש ביתי.. הצריכה רק הולכת ועולה, במיוחד הביתית, ולכן יש צורך בהגברת הספקה וטיפול מתקדם למים.

הנה דוגמאות לכמה תחומים ושימושים מרכזיים בתחום המים, שכל אחד מהם מצריך טכנולוגיה שונה וטיפול שונה, עם מבנה עלויות שונה. התחום הראשון הוא חיטוי מים, כלומר סילוק של אורגניזמים מזיקים מהמים. השני הוא סינון מים, הרחקה של חומרים פיזיים שנמצאים במקורות המים. השלישי הוא ניתוח ומדידת פרמטרי מים. כאן ניתן למצוא ציוד למפעלים, מעבדות ומתקני מים, במטרה לבחון מאפיינים כימיים של מים. הרביעי הוא השקיה, כלומר הספקה של ציוד ומערכות להשקיה למשקי בית ועד רשויות עירוניות גדולות.

התפלת מים בישראל

אחד מהתחומים המרכזיים והמתקדמים ביותר בישראל הוא תחום התפלת המים. ניתן למצוא בישראל מתקני התפלה בהם פועלות חברות מתחום התשתית ואינטגרטורים, שהם חברות המחזיקות בידע תכנוני והנדסי נרחב בתחום. למשל, חברת IDE, תה"ל, גרנית ושיכון ובינוי. חלק מהחברות הללו פועלות באופן דומה גם במדינות העולם, והן משתמשות בניסיון שצברו בישראל כדי לזכות במכרזים.

כפי שניתן לראות, תחום זה נמצא בצמיחה מתמדת ועם פוטנציאל לצמיחה עתידית, ככל שמדינות העולם יצטרכו להתמודד עם משבר האקלים והמחסור המתגבר והולך במקורות מים.

השקעות בתשתיות מים: פוטנציאל בטוח ויציב

עולם המים נמצא בחיתוליו כיום ברחבי העולם. ככל שהעולם לומד כמה התחום חשוב וימשיך להיות חשוב בעתיד, ישראל כבר למדה זאת ומשקיעה בו שנים רבות. לכן היא מובילה את פיתוח הטכנולוגיות והידע בנושא.

קרן ג'נרשיין היא אחת מהקרנות המובילות בתחום התשתיות בישראל. כקרן מובילה, היא זיהתה את הפוטנציאל הגדול בתחום והחליטה להשקיע גם בתחום המים. הקרן מחזיקה בחברת GEC, חברת המים, שפכים וסביבה. עוד היא מחזיקה בחברת "רפק אנרגיה", שברשותה מתקני התפלת מים.

מנכ"ל ומייסד החברה, ארז בלשה בחר להשקיע בתשתיות בטוחות ויציבות יחסית, עם פוטנציאל רב לרווח בהמשך, כמו תחבורה, לוגיסטיקה וגם מים, וזה השתלם לו. ניתן לראות כי הקרן ממשיכה לצמוח ולשגשג, ונכון להיום מדובר בקרן בשווי של מאות מיליוני ₪.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן