חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניצבת בחזית 

יום האישה 2022: פקד אוקסנה ורדי מתחנת אשקלון, מפקדת על שמונה שוטרים, מספרת על השינוי בגישה למין היפה ועל שילוב העבודה עם בית שכולו משטרת ישראל | מילן מועלם 

יום האישה הבינלאומי חל היום וזה בהחלט דורש הצדעה לנשים החזקות, המוצלחות והמוערכות שהן חלק מהנוף המקומי.

אחת מהן היא פקד אוקסנה ורדי, בת 29, שעושה חיל בתחנת משטרת אשקלון ומפקדת על שמונה שוטרים. הצוות של ורדי בעצם אחראי על הקריאות שמתקבלות במוקד 100, מהפניה הקטנה ביותר ועד לאירועים המשמעותיים ביותר.

ובין כל התלונות, לעבודה האינטנסיבית, אוקסנה גם נשואה לשוטר, רכז מודיעין בתחנת אשדוד והשניים מגדלים פעוטה בת שנתיים. 

ורדי היא כאמור מפקדת היחידה ולמרות האינטנסיביות, מוצאת עצמה משלבת בהצלחה רבה, טפו טפו כמובן, בין הבית לעבודה המאתגרת.

"כל יום בעבודת הסיור, שונה מהיום הקודם", מספר ורדי בראיון לסקופ, "התחנה באשקלון נחשבת לבינונית אבל התפתחות העיר מביאה לכמות רבה של אירועים אליהם אנחנו צריכים לדעת להגיב במהירות".

ואיך חיי המשפחה משתלבים בעבודה כזאת?

"אנחנו שני שוטרים בבית והעבודה היא בוקר, צהריים וערב אבל הסיפוק שיש לנו מהעבודה הוא כל כך גדול שזה שווה את זה. בעלי מאוד תומך, הוא ידע שאני רוצה להיות קצינה ולפתח קריירה משטרתית כבר בהתחלה והוא אוסף את הילדה, דואג להשכמות שצריך. גם אני יודעת לעשות את האיזון בין בית לקריירה ואנחנו מבינים זה את זו. מה שכן, כשאני בבית אני נותנת הכל. למזלי יש לי סביבה תומכת".

מה האירועים שנחשבים למשמעותיים בקריירה שלך?

"לפני שיצאתי לקורס קצינים שמעתי על אדם שלא עונה ולא מצליחים להשיג אותו בשום דרך. הזמנו כיבוי והצלה אבל הם היו רחוקים והחלטנו לפרוץ לדירה. ראינו שהוא בלע 2 קופסאות של כדורים והצלחנו להציל אותו. עוד אירוע, לפני חודש, אזרחית דיווחה לנו על ארבעה חשודים שמתעסקים עם רכב ונוסעים איתו מהמקום, התחלנו מרדף, עצרנו אותם והחזרנו את הרכב לבעלים שבכלל לא ידע שהרכב שלו נגנב".

יש אירוע שהשפיע עלייך יותר מכולם?

"הייתי באינספור פיגועים וזה משאיר צלקת ונצרב בזיכרון, אבל כאמא, היה לי אירוע שהצלחנו לחלץ ילד בן 8 חודשים שננעל ברכב ביום חמים וזה היה מספק".

ידוע שנשים פועלות יותר עם הרגש, קורה שאת מפעילה רגש באירועים פליליים?

"אנחנו משתדלים לעשות הפרדה בין הרגש לעבודה. זה לא באמת יכול לקרות כי שאת מגיעה לאירועים כמו למשל אלימות במשפחה, זה נוגע בך. כל שוטר חייב להפעיל רגישות ושיקול דעת ולהבין מי עומד מולו. גם בעבירות פליליות לא תמיד מעצר יביא את הפתרון, לנו כשוטרים יש פתרונות אחרים שהם בסמכות שלנו".

————————

בשנים האחרונות, מהפכת השיוויון חדרה גם אל תוך המשטרה. יותר ויותר נשים שמשרתות בארגון השתלבו במערכים הבכירים יותר במשטרה וכבשו עמדות צמרת. ראש אגף המבצעים של משטרת ישראל, אחד התפקידים החשובים והבכירים במערך, היא בעצם אישה, ניצב סיגל בר צבי.

ורדי מספרת שבמהלך השנים בהן היא נמצאת במשטרה, היא ראתה את השינוי שעבר הארגון ואת היחס השונה והמשמעותי יותר לו זוכות הקולגות שלה: "כשאני הייתי בקורס היו רק 3 חיילות והיום בכל קורס יש 10 חיילות שזה ממש משמעותי. גם בקבוצה שלי יש עוד שתי שוטרות מול חמישה גברים, אנחנו בהחלט מתקרבות לשיוויון. הגברים מכבדים ויודעים שאני המפקדת שלהם וזה בסדר. המשטרה מתקדמת עם השנים ומבצעת התאמות שיאפשרו לנשים לצאת לקצונה. אין ספק שהארגון יודע היום להתאים עצמו יותר לנשים".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

יום האישה 2022: פקד אוקסנה ורדי מתחנת אשקלון, מפקדת על שמונה שוטרים, מספרת על השינוי בגישה למין היפה ועל שילוב העבודה עם בית שכולו משטרת ישראל | מילן מועלם 
דילוג לתוכן