חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוזרים לילדות

לכבוד החג הכי יפה בשנה, האנשים שכולכם מכירים, פתחו עבורנו את אלבום התמונות מהילדות והעלו זכרונות מפורים שלפני עידן הסטורי. מזהים?  | מילן מועלם, סקופ אשקלון

פורים כבר כאן: בזמן שבשנים האחרונות ההורים מצליחים להנות בחג המושקע רק אם התמונות ברשתות החברתיות יוצאות מוצלחות, פנינו לאנשים המוכרים בעיר, בינהם רבנים, שוטרים ועובדי עירייה וביקשנו מהם להיזכר בפורים של פעם. התוצאות לפניכם

דרור אלמלם, זכיין אנגלו סכסון באשקלון

"חג פורים מסמל עבורי את הייחודיות שלנו כעם להתגבר על כל מכשול מתוך ההשגחה של בורא עולם ,לשמור ולהגן עלינו. ״ משנכנס אדר מרבין בשמחה״, ואכן ישנה הרבה שמחה המלווה באווירה פורימית, תחפושות, עדלאידע והכי חשוב משלוחי המנות המסמלים את ערך הנתינה המאפיין כל כך את העם היהודי. שתמיד נזכה לשמוח ולשמח. שיהיה חג פורים מלא בהנאה לכל בית ישראל".

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם 

"בחג פורים אנחנו מצווים לחגוג ולשמוח עדלאידע וזו הייתה המסורת שלנו בבית, לצד התחפושות שהיינו יוצרים ומארגנים, היינו מתכנסים יחד לחגיגה אמיתית של שמחה משפחתית מאוחדת, קוראים את מגילת אסתר ומוקירים את כל הטוב שנעשה לעם היהודי. אני מזמין את תושבי אשקלון לחגוג יחד איתנו, כעיר אחת, לאחר שנתיים בהן חגגנו אחרת, וליהנות מהמופעים והאירועים בעיר במשך יומיים שלמים. מאחל לכל תושבי אשקלון ולכל בית ישראל חג פורים שמח".

 הרב שמעון לוגסי

"התרגשתי מאוד בכל שנה בפורים כשהייתי צריך להתחפש , חיפשתי תמיד את התחפושת הטובה ביותר , זה היה יכול להיות שוטר , חייל , חסיד ובעיקר זקן. כשצעדנו בליל פורים לבית הכנסת לשמוע מגילה , עמדתי לצד אבי מורי ורבי בזמן קריאת המגילה והמנגינה ריגשה את נימי ליבי. אני זוכר שלסעודת פורים שאימי בישלה היה מגיע הרב יורם אברג׳יל זצוק״ל משעות הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות במשך שבע שנים רצופות".

סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט

"חג פורים קרוב לליבי במיוחד ומידי שנה השקענו יחד כל המשפחה כדי להפיק את התחפושת המושקעת, היצירתית והיפה ביותר. נהוג לחשוב שזהו חג של ילדים אבל המראה של התחפושות, ארוחת החג עדלאידע, הצבעוניות, השמחה האמיתית נוגעים בלב של כל אחד ואחת מאיתנו, מגדול ועד קטן. שיהיה לכולנו חג פורים שמח, מבדח ומהנה".

רס"ב שחר קאפח, חוקר זירה

"פורים בשבילי היה ימי חג ושמחה שמתחיל בקריאת המגילה בבית הכנסת כאשר אנו מחופשים ועם אקדחי קפצונים מרעישים בעת שמיעת שמו של "המן" . למחרת היום חגיגות במדרחוב אשקלון וארוחה כיד המלך בחיק המשפחה. רק חבל שמדובר ביומיים בלבד".

הרב ליאור וקנין, יו"ר ידידים אשקלון

"פורים היה חג מלא שמחה ואווירה מיוחדת בכל מקום.תחפושות, קריאת מגילה ברוב עם . ריקודים ומשלוחי מנות. דמי פורים לילדים והמון ממתקים ושמחת חיים אמיתית ללא גבול".

מנהלת אגף תקציבים בעיריית אשקלון, מירב בוסקילה

"פורים הוא אחד החגים האהובים עליי. בחג הזה נתנו דרור וחופש לכל החלומות ולכל הדמויות שרצינו להיות, למשך יום אחד שלם, לצד חגיגות עדלאידע אמיתיות כיד המלך. אני מאחלת לכולם חג פורים שמח ומהנה".

רס"ב גבי כהן, מש"ק ניצן

"פורים תמיד מזכיר לי בראש ובראשונה את ההורים שלי. זכרונות בהם אמא שלי היקרה והאהובה מכינה את כל מגוון העוגיות לפני החג בכדי שיהיה מוכן למשלוחי המנות המפוארים ולנו הילדים לחגיגה המופלאה וסעודת פורים שהיתה כבר לאגדה. זכרונות אחרים בהם אני מלווה את אבי היקר לבית הכנסת לקריאת המגילה יחד עם המגילה העתיקה מקלף שמלווה אותנו דורי דורות מתוניס הרחוקה ומשמשת כעדות קסומה לתקופות אחרות בהיסטוריה של העם היהודי. יחד היינו חוזרים לבית המשפחה עם אחיי הקטנים , מחופשים ונהנים ממטעמים ואווירה שעד היום אין כמותה. נער הייתי וגם זקנתי ובנתיים גם שוטר הפכתי, הפעם לא בתחפושת, ועם השנים יצא לי ללוות מקרוב את ימי החג כמי שאמון על בטחונם של האזרחים שחוגגים במצעדים, תהלוכות ובפנים סיפוק אדיר שאת האושר שאני חוויתי בילדותי ועוד חווה, אני מאפשר היום למליוני החוגגים, נשים , גברים, זקנים וטף, בשמירה על בטחונם. חג פורים שמח לכולם."

דודו לוי, יו"ר הנהגת ההורים העירונית

"כילד, החג הכי אהוב עליי היה פורים. כל שנה הייתי מחכה ליום הזה כדי להתחפש ולהנות עם החברים בביה"ס ובשכונה בה גדלתי. אני ואחי התאום נהגנו להתחפש יחד ותמיד חיפשנו להיות הכי מקוריים ומגניבים.  אני זוכר שאימי הייתה מכינה משלוחי מנות מלאים במתוקים ובעוגות שהכינה בעצמה והיינו מחלקים למשפחה שכנים וחברים. אני מאחל לכל הוריי וילדיי העיר אשקלון, חג פורים שמח.שנזכה תמיד להיות בשמחה וצהלה, נזכה לקיים את מצוות משלוחי המנות לאביונים וליקרים לנו, והכי חשוב, אאחל לכולנו שנהיה בריאים וחזקים".

רס"ב עידן אוחיון, מש"ק בתחנת משטרת אשקלון

"בתור ילד הייתי מאוד אוהב את חג הפורים. בחג הזה אבא שלי היה בקבע בצבא. היינו קמים איתו ב-05:00 בבוקר והוא היה לוקח אותי ואת אחי אליו ושמה היינו נוסעים על נגמ"שים והיו פעילויות לילדים בחג. כולם היו מביאים את הילדים שלהם והיינו נורא נהנים. בנוסף אצלו בעדה המרוקאית, כל פעם ביום של החג יהולכים לסבתא שלי (ז"ל) והיינו אוכלים אצלה מאכל שנקרא בורקוקש, זה סולת עם חלב ורק בחג הפורים מכינים את המאכל הזה".

סופה ביילין, מ"מ ראש העיר

"חג פורים הוא חג שתמיד היה קרוב לליבי, חג האביב, חג השמחה והישועה. גם בתפוצות חג זה תמיד היה חלק מהמסורת שלנו. "דריידל" (סביבון ביידיש), "המנטשן" (אוזן המן), עדלאידע – המילים ששמענו בילדות מהורינו, הסבים והסבתות קיבלו צלילים חדשים וחיים חדשים עם העלייה למולדת ההיסטורית שלנו. עם ישראל חי! חג פורים שמח".

איש יחסי הציבור, רועי צאיג

"אני זוכר היטב את פורים בילדות במושב גני טל בגוש קטיף עליו השלום. אמא שלי ז"ל הייתה מכינה כמה ימים מראש את העוגיות הכי טעימות בעולם למשלוחי מנות, ואנחנו האחים היינו מפלחים קצת כי לא יכולנו להתאפק עד שתסיים. אח"כ הלכנו עם אבא לשמוע מגילה וכמובן מסיבת פורים וסעודה בעיקר כילד אני זוכר שעזרנו לחלק את משלוחי המנות ואכלנו לא מעט עוגיות ודברים טובים. חג מדהים".

מנהלת לשכת סגנית ראש העיר, אסתי בן לולו

"בחג פורים היינו נוהגים להגיע לבית של  ממה שלי ז"ל, הסבתא המרוקאית מצד האמא לארוחת חג ברקושש וחלוקת משלוחי מנות. המשלוח היה לחם בית בצורת סלסלה עם ביצים קשות, הייתה שולחת אותי לחלק לשכנים. אני קרויה  על שמה אסתר והיא קרויה על שם אסתר המלכה".

הצלם העירוני, אלדד עובדיה

"אהבתי את פורים בגלל התחפושות והשמחה שקיימת בחג הזה. ומה אני זוכר ? קריאת מגילה אצלנו בבית כנסת יחד עם אחים שלי ועם סבא שלי ז״ל, שהיה נבהל מכל בום שעשיתי".

ארז שטרית, מנהל אדמינסטרטיבי מקיף א'

"פורים בשבילי זה החג השמח ביותר. אין צום, מותר לאכול חמץ, שותים כמה שרוצים והבונוס יוצאים מהדמות הרצינית של כל השנה וליום אחד אפשר להיות מי ומה שרוצים, כוכב קולנוע, גיבור על…או סתם גבינה לבנה".

מנהלת פרויקטים ובקרה בלשכת מנכ"ל, מורן כחלון

״מאז ומתמיד פורים עבורנו היה חג שמח ומרגש במיוחד, עוד בהיותי ילדה כשהיינו צריכים לבחור למה להתחפש. ההתרגשות הייתה בשיאה והשנה אנחנו מציינים בו חגיגה כפולה – גם את יום ההולדת של בתי, נויה, וגם את הגיוס של בני בכורי, איתי. מאחלת לכולנו חג שמח מלא באור, אהבה ואושר״.

הרב ישראל דרעי

"כשהייתי ילד אהבתי מאוד את חג הפורים בטח תשאלו למה? אז כילד אתה נהנה מהתחפושות ומהממתקים מהעוגות הטעימות של פורים וכמובן מהדמי פורים, אבל היום אני נהנה להבין שיש ביום הזה עוצמות חזקות יותר מיום כיפור, כיפורים זה ממש האותיות כ-פורים, יום כיפור הוא כמו יום פורים. אז מנצלים אותו לחיזוק בתורה ובמצוות ובמעשים טובים ולא שוכחים לקיים את 4 מצוות היום מקרא מגילה, משלוח מנות, מתנות לאביונים ומשתה. פורים שמח לכל עם ישראל".

 

נחשו מי בדרך

והעיר אשקלון שמחה וצהלה: מערכת החינוך חוגגת את החג השמח בשנה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

לכבוד החג הכי יפה בשנה, האנשים שכולכם מכירים, פתחו עבורנו את אלבום התמונות מהילדות והעלו זכרונות מפורים שלפני עידן הסטורי. מזהים?  | מילן מועלם, סקופ אשקלון
דילוג לתוכן